Vi är kungar och drottningar i ett palats av grönt guld

21.04.2018

Minnena tar över.....förälskad i ensamheten...känslan att bara vara själv i lugn, fridfull, hel.   "Släpp ut och få oss att förstå, vi behöver inte vänta längre. Släpp lös din längtan så släpper jag lös min. Min längtan efter att vara ett. Du är jord, jag är stjärnstoft - tillsammans skapar vi evigheten"....känslan av att vara ensam tillsammans med ljuden, ljuden från hjärtslagen, dina och mina. Ljuden från vinden, susningarna, vågbruset, regndropparna, fågelkvittret...ljuden från älvornas viskande hemligheter och trollens smygande steg. Skogens knakande och jorden suckande.

En djup suck från jordens mitt, med en längtan av att vi någon gång skall förstå. Förstå oss själva, förstå vår själ och förstå vår natur.

Vi måste....vem annars..

Vi är kungar och drottningar i ett palats av grönt guld, ovärdeligt grönt guld som låter sig lånas.

Jag hör en djupandning, ett tungt andetag från marken som sedan håller andan i väntan på frid. Men jag ler och ber.... 

..."Släpp ut och få oss att förstå, vi behöver inte vänta längre. Släpp lös din längtan så släpper jag lös min. Min längtan efter att vara ett. Du är jord, jag är stjärnstoft - tillsammans skapar vi evigheten".

Evigheten av glittrande diamanter.....diamanter av själar som förstår, förstår livets mening....enkelheten.

Livets mening är så självklar, så enkel och så bubblande färgglad. Så enkel att vi inte förstår.

"Bara andas - just breath"

Andas, lyssna, känn, se och förstå....förstå meningen med allt. Förstå att varje dag promenerar jag på stigen tillbaka...tilllbaka in mot mitten, in mot kärnan. På vägen finns alla svar och alla meningar med livet. Dom är flera. 

"Meningarna med livet är erfarenheterna, som blir svaren på frågorna".

Sluta kämpa, släpp taget och bara känn hjärtats pulsande och leende slag, i vetskap om att jag är på rätt väg. Följsamt varsamt och respektfullt stryker jag handen mot grenar, strån, gräs och blommor som vänder sig in mot stigen. Jag känner dofterna som på ett ögonblick fläktar förbi och får mig att vilja följa efter. Jag vill ha mer. Men jag släpper taget, har tillit.

Det är de små vackra ögonblicken som får mig att börja förstå...

"Jag är här....ALLT är NU".

Jag vänder mig om och ler, säger tyst och vördnadsfullt - "tack för lärdomen". Allt har en mening, jag förstår det nu. Jag blir och är den jag väljer att vara. Jag omger mig med det som får mig att känna lycka, kärlek och glädje. Det finns inget annat val...ingen återvändo... Det finns ingen annan mening!

Jag känner hur hjärtat växer. Ljuset i mig och runt omkring mig expanderar. Det är så bländande vackert, skimrande i alla färger. Jag är färg, jag är ljus, jag har kraft och jag är hel.

Stigen blir smalare men ännu mera tydlig. Allt är så självklart nu. Jag har svaret på allt. Svaret på alla frågor....och det har du med...innuti. Svaret är KÄRLEK!

Kärlek till min själ, mitt skal, min jord, min kärna. Kärlek till din själ, din kropp och din väg genom detta livet. Låt oss mötas där framme på ängen, på evigheternas guldgröna äng. Bland blommor, sång, dans och värmande solstrålar. Där känner vi frid, tillit, tro, hopp och kärlek. Till allt....varandra, oss själva, detta livet och till allt som kommer i evigheternas glittrande oändlighet. 


Emma



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång